کاهش بی‌سابقه معاملات مسکن طلافروشان به خواسته خود رسیدند | دولت عقب نشست! نقره داغ بانک هایی که وام مسکن ندادند پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | جای بیشتری برای نزول وجود ندارد فرمول تبدیل رهن به اجاره‌خانه ۱۴۰۳ اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با افت پلکانی به کف حمایت برگشت آغاز فروش فوق‌العاده محصول پرطرفدار کرمان موتور از فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | متقاضیان چهار روز مهلت دارند واکنش وزیر کار به اعتراض درباره دستمزد کارگری وام ۳۰۰ میلیون ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ | میزان باز پرداخت وام مستاجران چقدر است؟ اختصاص ۱۰ هزار سهمیه بیمه تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی تغییر مسیر قیمتی سکه و طلا | بازار طلا از فردا (۲۲ اردیبهشت) بازگشایی می‌شود قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دریافت صورت‌حساب الکترونیکی شرط معافیت از مالیات معاملات طلا و ارز وزیر کار به اعتراضات درباره دستمزد کارگری واکنش نشان داد فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است
سرخط خبرها

بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد

  • کد خبر: ۲۲۴۶۴۵
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد
مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان مشهد گفت: در سال گذشته افزون بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد که حجم آب مورداستفاده توسط آنها بیش از یک میلیون و ۶۸۵ هزار مترمکعب برآورد می‌شود. هم‌چنین از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز بیش از ۳۸۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف شهر مشهد شناسایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دومین نشست قرارگاه عملیاتی آب شهرستان مشهد در سال جدید، صبح امروز (۹ اردیبهشت ماه) با حضور اسماعیل رحمانی معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، محمدعلی نعمت‌نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، حسین اسماعیلیان مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان مشهد و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری برگزار شد. تعیین تکلیف چاه‌های محدوده پادگان قدیم ارتش، مقابله با حفر غیرمجاز چاه در اراضی بالادست سد‌ها و جلوگیری از استمرار فعالیت انشعابات غیرمجاز در مناطق روستایی و حاشیه شهر، سه دستورکار اصلی این جلسه بود.

چاه‌های غیرمجاز، بلای جان ذخایر آبی شهرستان

مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان مشهد در این نشست ضمن ارائه گزارشی از مشاهدات میدانی بازرسان، از کشف ۶۵ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده اراضی بالادست سد کارده و ارداک خبر داد و تأکید کرد: به ازای هر باغ در اراضی بالادست سد‌های مهم شهرستان، تقریباً یک حلقه چاه وجود دارد و این موضوع از حجم رواناب‌های منتهی به سد و ذخایر آب شرب شهرستان کاسته است. در این شرایط، با هماهنگی دستگاه قضا مقرر شده تا باغداران متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند.

اسماعیلیان افزود: افزون بر چاه‌های غیرمجاز در اراضی بالادست سدها، انشعابات غیرمجاز شهری و روستایی هم بر دامنه بحران آب افزوده است. به طور کلی در سال گذشته افزون بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد و برآورد حجم آبی که توسط این انشعابات درحال برداشت بود، به بیش از یک میلیون و ۶۸۵ هزار مترمکعب می‌رسید. از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز بیش از ۳۸۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف شهر مشهد شناسایی شده است.

افزایش بارندگی با وجود استمرار خشکسالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ذخایر آب سد‌های منبع شهرستان مشهد گفت: حجم و تراز سد دوستی در شرایط کنونی معادل با همان حجم تراز نیمه مهرماه ۱۴۰۲ است بنابراین اگرچه بارندگی‌های اخیر، زمینه‌ساز تغذیه ذخایر آبی شده، سیل بزرگی به حدود ۳۴۰ کیلومتری سد دوستی رسیده و به خصوص در روز‌های اخیر شاهد افزایش ۴ میلیون مترمکعب بر ذخیره این سد بوده‌ایم، اما همچنان از ظرفیت یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون متر مکعبی سد دوستی، فقط ۸۲ میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی انجام گرفته که کمتر از ۷ درصد آن را در بر می‌گیرد.

نعمت‌نژاد بیان کرد: از ابتدای سال تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، حدود ۶۶ میلیمتر بارندگی در سد‌های مرجع مشهدالرضا (ع) به ثبت رسیده است که به نسبت سال گذشته به عنوان اوج بحران خشکسالی، رشد داشته است. به طور کلی در سطح استان نیز ۱۱۵ میلی‌متر بارندگی داشته ایم که در مقایسه با ۹۰ میلی متر بارندگی در سال گذشته، آمار رو به رشدی را شاهد بوده‌ایم. در مقیاس بلندمدت نیز با وجود بارندگی‌های اخیر، حدود ۲۷ درصد کاهش نزولات جوی را به طور خاص در شهرستان مشهد شاهد هستیم که همچنان برای جبران این نرخ، امیدواری وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->